Klachtenregeling

STAP 1 Probleem bespreken

Heeft u een klacht over school? Bespreek deze eerst met de betrokken persoon, eventueel samen met de interne vertrouwenspersoon van school.

STAP 2 Bespreek het met de directie

Helpt het eerste gesprek niet? Bespreek het dan met de directie van school, u mailt hiervoor naar: klachten@ogamstelland.nl eventueel (weer) met de hulp van de interne vertrouwenspersoon.

STAP 3 Externe hulp inschakelen

Nog geen oplossing gevonden? Neem dan contact op met de externe vertrouwenspersoon voor een luisterend oor en advies over de verder te volgen route:
Externe Vertrouwenspersoon Pepita David 06-3434 8288. p.david@dtconnect.nl 
Daarna kunt u een klacht indienen bij het bestuur van Onderwijsgroep Amstelland. Er volgt een gesprek (hoor en wederhoor), en een besluit vanuit het bestuur. Dit besluit wordt teruggekoppeld aan de directie van school. Onderwijsgroep Amstelland, Kalkbranderij 2, 1185 ZX Amstelveen. e. klachten@ogamstelland.nl

STAP 4 Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO)

Is het nog steeds niet opgelost? Of wilt u de klacht direct naar de klachtencommissie sturen? Dan kunt u een klacht indienen bij:

A. De Geschillencommissie voor algemene klachten, of
B. De Vertrouwensinspecteur voor zaken zoals seksuele intimidatie, radicalisering of ernstig pesten.

Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO) 070 – 3861697 info@gcbo.nl De Vertrouwensinspecteur 0900-1113111

STAP 5 Burgerlijke rechter

Nog steeds niet tot een oplossing kunnen komen met elkaar? Dan kunt u als laatste stap de burgerlijke rechter inschakelen. 

De volledige klachtenregeling downloadt u hier 

Voeg je koptekst hier toe

STEP 1 Discuss the problemDo you have a complaint about school? 

Discuss these first with the person concerned, possibly together with the school’s internal confidential advisor.

STEP 2 Discuss it with the management

Does the first conversation not help? Then discuss it with the school management, you can email to: klachten@ogamstelland.nl possibly (again) with the help of the internal confidential advisor.

STEP 3 Call in external help

Haven’t found a solution? Please contact the external confidential adviser for a listening ear and advice on the further route to follow:
External Confidential Adviser Pepita David 06-3434 8288. p.david@dtconnect.nl You can then submit a complaint to the board of Onderwijsgroep Amstelland. A conversation (hearing both sides) follows, and a decision from the board. This decision is fed back to the school’s management. Onderwijsgroep Amstelland, Kalkbranderij 2, 1185 ZX Amstelveen klachten@ogamstelland.nl

STAP 4 Disputes Committee for Special Education (GCBO)

Is it still not resolved? Or do you want to send the complaint directly to the complaints committee? Then you can submit a complaint to: A. The Disputes Committee for General Complaints, orB. The Confidential Inspector for matters such as sexual harassment, radicalisation or serious bullying.

Disputes Committee for Special Education (GCBO) 070 – 3861697 info@gcbo.nl The Confidential Inspector 0900-1113111

STEP 5 Civil court

Still unable to come to a solution together? Then you can call in the civil court as a final step. 

You can download the full complaints procedure here